Czy kostka Rubika ma szansę konkurować ze współczesnymi zabawkami?

Współczesne dzieciaki są bardzo rozpieszczone przez swoich rodziców. Stopień ich zachłanności jest taki, że mało, która zabawka jest ich w stanie zadowolić. Taka kostka 2×2 wydaje im się mało atrakcyjna, bo nie ma walorów dźwiękowych, obrazkowych, ani multimedialnych. Do tego jest kojarzona z rozrywką z poprzedniego stulecia.

Dlaczego kostka Rubika 2×2 zaczęła odchodzić do lamusa?

Powodów takiego stanu rzeczy jest kilka. Po pierwsze dlatego, że nie mówi o niej telewizja. Jest rzeczą oczywistą, że to reklamy nakręcają popyt. Po drugie zabawki interaktywne są dużo zabawniejsze i mogą robić wiele rzeczy naraz, a właśnie takie oczekiwania mają współczesne dzieciaki. Po trzecie maluchy nie chcą się za bardzo wysilać intelektualnie, a przy kostce Rubika 2×2 jest to praktycznie niemożliwe. Poza tym opinia kolegów i koleżanek również ma tutaj ogromne znaczenie. Jeżeli dana zabawka nie zostanie przez nich zaaprobowana, malec woli się nie narażać na kpiny ze strony rówieśników.

Do czego może doprowadzić nadmierny konsumpcjonizm wśród najmłodszych?

No chyba tylko do frustracji i ogólnego zniechęcenia. Dziecko, które jest nadmiernie rozpieszczone- nie potrafi się cieszyć z małych rzeczy. Prowadzi to do tego, że zabawa, zamiast go zrelaksować, budzi w nim złość i agresję. Dawniej coś podobnego nie mogło mieć miejsca, gdyż nie było tylu zabawek. W związku, z czym nawet zwyczajna kostka Rubika 2×2 była czymś wyjątkowym. Poza tym chroniczny brak zabawek skłaniał dzieci do dzielenia się nimi. Dzisiaj o podobną postawę niezmiernie trudno.